onsdag 9 januari 2013

Sjukstuga...igen...

Jag är inne på fjärde dagen med protein + grönsaker. Sista imorgon innan fem attackdagar. Hjälp :-/ grönsaker är ju så gott! Ny vägning fredag morgon. Lite läskigt men det känns som att det går på rätt håll. Jag håller kosten jättebra! Fuskar inte, undviker sötningsmedel men drar det inte så långt så att jag inte kan smaka av familjens mat. Matlagning ligger mig trots allt väldigt varmt om hjärtat.

Det jobbiga just nu är alla sjukdomar. Hela hösten kantades av sjukdomar och sen magsjuka både jul och nyår. Min man fick antibiotika som slog ut hela hans immunförsvar och nu har han halsfluss. Penicillinet har hjälpt på tonsillerna men han har skyhög feber och det bör man inte ha på antibiotika. Ny läkartid idag, förmodligen.
M, 2 år, har feber sen igår kväll, A, 6 år, är skum i magen, C, snart 8 år, har varit riktigt riktigt dålig några dagar med över 40 graders feber och läskig hosta. Dessutom uppmärksammad jag att han tappar i vikt. I maj förra året vägde han 22 hos skolsyrran, igår 21,2kg. Normallång.

Maten då?

Frukosten är oftast ungefär samma, lunchen de två senaste dagarna har varit laxfilé och sallad, kvällsmat igår nötfärsbiffar, tomat, gurka, keso- och rödlöksblandning.

Har inte behövt kvällsfika på sistone. Bara min vanliga minimjölk-cappuccino. Good!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar