fredag 11 januari 2013

Vågen var snäll idag också :)

80,8 visade vågen (85,0 den 1/1) imorse. Härligt! Hade jag orkat motionera lite hade det nog kunnat vara ännu mindre. Men allt har sin tid.
Idag börjar mina fem attackdagar. Hjälp. Å andra sidan har jag ingen större aptit. Hoppas inte kroppen tolkar det som svält bara.
I eftermiddag har jag tid hos läkare pga min förmodade halsfluss. J väntar tid han också eftersom han inte ens är en gnutta bättre i kroppen. Jag är faktiskt lite orolig för honom. 40 graders feber dag ut och dag in. Detta på en människa som ligger på mellan 35,5 och 36 normalt. Jag hoppas det bara är influensa och inget allvarligare. Jag behöver ju min make och barnen sin pappa!
Han är inte alls mansgnällig utan tapper som få. I natt blev han förpassad till soffan eftersom han svettas som en gnu och hostar så att han väcker mig och E hela natten. Känner mig hemsk. Men åtminstone en av oss måste sova för att orka ta hand om familjen...

Igår firade jag sista cruisedagen med en ratatouille som var gudomlig! Till det nötfärsbiffar med ost (not very dukan, I know...)

Nu ska disken i maskinen, M tempas, och sen får vi se vad som händer :)

4 kommentarer:

  1. Är så imponerad av dig!

    Inte för en sekund att jag tvivlar på huruvida du når dina mål eller ej - du kommer gå i mål med flaggan i topp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack! Ja nu jäklar ska gravidkilona bort. Eller snarare amningskilona, för det är då jag har lagt på mig ;)
      Hur går det för dig?

      Radera
  2. Om du skulle behöva mer inspiration kanske du hittar den på min blogg
    http://proteindieten.blogg.se
    Jag har hållit på i två år med Dukan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, jag har sett din blogg och tänkt länka till den. Den är helt suverän!! Men du, de där chokladkakorna var hemska, jag du nåt tips på hur man får de ätliga? :) plättarna däremot är helt ok :)

      Radera